Monday, June 30, 2008

Аахен, Маастрихт, Петровден...

Като стане дума за екскурзии, обикновено си избираме събота - почивен ден за нас и работен за магазините. Тази събота също не беше изключение - направихме си поредната разходка с тати, като идеята беше Аахен. Хванах си mitfahr в 7.30 сабахлян от роден Дармщат и към 9 и нещо вече бях в Кьолн. Тати беше пристигнал 10-на минутки по-рано и след кратко кафенце отпрашихме към Аахен.
Първото впечатление - паркирането. Еми няма свободни места, 98% от местата са платени, абе, ужас някакъв. В много случаи оценям предимството на колата, ама в ей такива кракомобилът е незаменим :) Ама Дармщат-Аахен пеш малко....мдаа :) Мюнхенгладбах верно е едно 120км сигурно по-близо, но мисля, че и там вариантът "Бос по асфалта вървя си..." не го обсъждаме изобщо. Хеле, кротнахме колата и тръгнахме да покоряваме града, но по-важните забележителности като редовната катедрала (е, няма как немски град такова нящу), Rathaus и Elisenbrunnen, които според мен доста бледнеят пред шадраваните в Градската в Стара Загора, ама както и да е... та всички тези неща са струпани едно до друго и за около 3 часа ги разгледахме. Изведнъж обаче орловият ми поглед (може да съм доста късогледа, ама такива неща не ми избягват) видя табелка за Vaals - селце или може би квартал на Аахен, който е в Холандия и е само на 5км от центъра! Веднага решихме да скокнем и дотам и, както си карахме по сравнително оживена улица в Аахен, така от нищото изникна табела "Niederlandien" и вече бяхме извън Германия! Все едно половината "Цар Симеон Велики" да е в Сърбия примерно, ако географията позволяваше. Точно се чудехме да спираме ли да разглеждаме, когато видяхме друга табела - Маастрихт на 26км :) Веднага ни се промени маршрутът.
Самият Маастрихт си е типичен холандски град - много прилича на Амстердам и е красивоооо :) Реката, къщите край нея, центъра... имахме само час да го разглеждаме, но пак видяхме някои неща, пийнахме бира, съответно кола лайт :) и потеглихме обратно за Кьолн.
Вечерта от гарата директно заминах на имен ден. Много-много отначало не ми се ходеше, но шотът за "добре дошла" ме завъртя на 180 градуса :) После и коктейлът в стил "all inclusive", на който му беше дошъл в повече банановият сок, та разреждах с уиски... мдааа... Яко беше партито до едно време, когато пак се нацупих - мразя ги тия моменти - цупя се за глупости, на които по принцип няма и да обърна внимание, ама има моменти, когато 1 дума само ми трябва и... А тази дума може и въобще да не е използвана с цел и умисъл, ама ...интерпретации... Затова тогава избягвам да правя сцени да не си скофтвам насторението излишно, но все пак си ми личи... Обаче после, дори още повреме на цупенето, ми е супер виновно, защото не е заслужено по никакъв начин, даже напротив!!! Чувствам се толкова неблагодарна и егоистична...брр... поне всичко се изяснява...
Днес също нямаше много време за скука - спахме до обяд, а вечерта беше финалът на Европейското - Германия-Испания - и ходихме в Biergarten-а пак. Адски много народ - отидохме 2 часа преди мача (аз 1, че имах да се контя вкъщи :)) и половината места вече бяха заети, за после да не говоря - хората седяха по касетки от бира, по земята, прави, а опашките за пиене бяхаа.... А немците толкова тъпо паднаха, че не ми се говори - елементарен гол, адски лесно губеха топката, ужас направо!!! Май ще ме изгубят като фен... освен Подолски, де :Р Приличат си и това е :) Така исках да победят, поне да вкарат - щеше да е лудница!!! Ама...
От утре всичко е постарому - без мачове и а дано с повече четене :) Не остана... което от една стара е супер, но от друга... хъх, реве ми се направо :(((( От тази гледна точка ще е тееежко лято...

No comments: